Декілька фактів про бюджетні авіакомпанії та дешеві авіаквитки
У сфері повітряних перевезень, крім традиційно відомих авіакомпаній, діють і так звані лоукостери, відомі так само, як бюджетні авіакомпанії. На українському ринку авіаперевезень перший лоукостер з'явився у 2008 році, коли було створено авіакомпанію Wizz Air Україна.
Історія першого в Україні лоукостера розпочалася після того, як на український ринок прийшла угорсько-польська бюджетна авіакомпанія Wizz Air. Однак влада країни не дала дозволу іноземцям на відкриття авіамаршрутам, після чого підприємливі бізнесмени вирішили створити дочірнє підприємство в Україні. Дешеві квитки на міжнародні рейси вартістю менше сотні гривень стали вельми популярними серед українців.
Бюджетна авіакомпанія Wizz Air Україна відкрила свої регулярні рейси до Італії, Німеччини, Польщі, що дозволило українцям літати в ці країни за вигідними цінами. Послуги лоукостера були такі популярні, що за наступні два роки на українському ринку з'явилося ще кілька бюджетних авіакомпаній.
Головним секретом лоукостерів є те, що вони максимально спрощують сервіс та економлять практично на всьому, крім забезпечення безпеки польотів. Такий підхід дозволяє суттєво знизити собівартість перельоту, що дає можливість продавати авіаквитки за бюджетними цінами.
Однак не все так просто, і навіть самі лоукостери відрізняються один від одного за рівнем сервісу та послуг. Спробуємо розібратися в основних типах бюджетних авіакомпаній, що працюють в Європі.
Ultra low-cost
Типовими представниками ринкового сегмента ultra low-cost є авіаперевізники Ryanair та Wizz Air. Головною політикою менеджменту таких перевізників є мінімізація всіх витрат. У результаті квитки дійсно коштують дуже дешево, але пасажиру доводиться доплачувати за безліч додаткових опцій: перевезення багажу, харчування на борту, пріоритетну посадку, реєстрацію тощо. Можливість стикування рейсів відсутня.
Пасажирські місця у літаках компонуються практично за максимально допустимими нормами технічної безпеки. Місця під час продажу не розподіляються, тому при посадці кожен пасажир сідає на те місце, яке встигне зайняти. Насправді це призводить до того, що посадка перетворюється на якийсь спринтерський забіг пасажирів, нав'ючених ручною поклажею.
Квитки на такі рейси обходяться зовсім дешево, якщо купити їх за пару місяців до перельоту і вирушати потім у подорож без нічого, без істотного багажу. Досить часто літаки таких лоукостерів сідають в аеропортах, розташованих за 100 або 150 кілометрів від того міста, яке було заявлено в найменуванні маршруту.
Політика граничної мінімізації витрат призводить до того, що авіаквитки продаються за найнижчими ринковими цінами. Наприклад, розпродажі компанії Ryanair призводять до того, що європейці можуть іноді злітати до будь-якої країни Євросоюзу за цінами близько 10 євро.
Middle low-cost
Існує і друга категорія (middle), до якої належить більшість бюджетних авіакомпаній, що діють на ринку. Типовими представниками другої категорії лоукостерів є компанії EasyJet та Germanwings.
Пасажирам доводиться доплачувати за свій багаж, і салони в лайнерах так само скомпоновані під максимальну кількість місць. Однак, на відміну від Ultra low-cost, літаки цих компаній доставляють своїх пасажирів саме до центральних аеропортів, передбачено і можливість стикування рейсів. При посадці пасажирам не потрібно галопом мчати до літака, оскільки в посадкових талонах вказано місце в салоні або чергу на посадку.
Зрозуміло, такий підхід збільшує витрати, тому квитки на рейси коштують трохи дорожче, ніж у компаній категорії Ultra low-cost. Ціна перельоту в один кінець без вартості перевезення багажу становить приблизно 75-100 євро. Справді дешеві квитки за ціною від 20 до 40 євро можна купити лише під час розпродажів, які іноді влаштовують авіакомпанії.
Low Fare
Третю категорію лоукостерів справедливо називатиме не бюджетними, а низькотарифними компаніями. Типовим представником таких лоукостерів є авіакомпанія Air Berlin.
На перший погляд, навіть важко вловити різницю між лоукостерами третьої категорії та звичайними авіакомпаніями. Тут передбачено офіційну стиковку авіарейсів, перевезення багажу включено у вартість квитка, всі місця розподіляються заздалегідь, на борту пасажирам подають харчування та відстань між кріслами цілком комфортна.
Саме тому вартість перельоту таких лоукостерів тримається практично на одному рівні зі звичайними авіакомпаніями. І все-таки тут можна купити квиток в один бік за цілком розумну ціну; у той час як звичайні авіакомпанії продають квиток в один кінець за ціною, що дорівнює перельоту в обидві сторони у лоукостера третьої категорії. А під час проведення різноманітних акцій можна придбати квиток за ціною від 30 до 50 євро з урахуванням усіх зборів.
До того ж, якщо порівняти сервіс та технічну оснащеність Air Berlin з українськими авіакомпаніями, порівняння буде на користь першої. Літаки німецького перевізника більш сучасні та надійніші, на борту пасажирам пропонують систему розваг та різноманітніше харчування.
Бюджетні авіакомпанії США
Вважають, що перші лоукостери і сам принцип такої цінової стратегії з'явилися саме в США. Але бюджетні авіакомпанії, що там діють, більше схожі не на традиційних лоукостерів, а на гібридну категорію, наближену до типу Low Fare.
Бюджетні перевізники, окрім вигідної ціни квитків, часом пропонують і більше сервісу, навіть у порівнянні з класичними американськими авіакомпаніями. Наприклад, традиційні перевізники American Airlines та Delta стягують з пасажирів плату за перевезення сумок, тоді як лоукостери Jetblue та Southwest перевозять багаж пасажирів безкоштовно.
Ще одна особливість американських низькотарифних компаній – пересадки. Наприклад, на рейсах Southwest літаки компанії при перельоті через всю країну здійснюють до 4 посадок у проміжних аеропортах, що повністю працюють під потреби лоукостера. Часом такий переліт навіть більше нагадує поїздку на метро, де передбачено безліч пересадочних вузлів та різних ліній.
************************************************** ****************************
Бюджетні авіакомпанії: Як літати безкоштовно?
Є два підходи до подорожей: заплатити один раз за системою "все включено" або заплатити в 2-3 рази менше за необхідні вам опції. Інший варіант значно дешевше, але уникнути лишніх хвилювань і головного болю вам допоможе тільки ваша підготовка перед поїздкою.
Три типи бюджетних авіакомпаній
Представниками першого типу бюджетних авіакомпаній у Європі є Ryanair. WizzAir є в проміжку між нижчою і середньою групою
А чому так дешево? Що дозволяє бюджетним авіакомпаніям знижувати тариф?
Бюджетні авіакомпанії – це дуже прибутковий бізнес. Лідируючі позиції в Європі посіли EasyJet та Ryanair, а вже потім йшли BritishAirways та інші гіганти
Історія першого в Україні лоукостера розпочалася після того, як на український ринок прийшла угорсько-польська бюджетна авіакомпанія Wizz Air. Однак влада країни не дала дозволу іноземцям на відкриття авіамаршрутам, після чого підприємливі бізнесмени вирішили створити дочірнє підприємство в Україні. Дешеві квитки на міжнародні рейси вартістю менше сотні гривень стали вельми популярними серед українців.
Бюджетна авіакомпанія Wizz Air Україна відкрила свої регулярні рейси до Італії, Німеччини, Польщі, що дозволило українцям літати в ці країни за вигідними цінами. Послуги лоукостера були такі популярні, що за наступні два роки на українському ринку з'явилося ще кілька бюджетних авіакомпаній.
Головним секретом лоукостерів є те, що вони максимально спрощують сервіс та економлять практично на всьому, крім забезпечення безпеки польотів. Такий підхід дозволяє суттєво знизити собівартість перельоту, що дає можливість продавати авіаквитки за бюджетними цінами.
Однак не все так просто, і навіть самі лоукостери відрізняються один від одного за рівнем сервісу та послуг. Спробуємо розібратися в основних типах бюджетних авіакомпаній, що працюють в Європі.
Ultra low-cost
Типовими представниками ринкового сегмента ultra low-cost є авіаперевізники Ryanair та Wizz Air. Головною політикою менеджменту таких перевізників є мінімізація всіх витрат. У результаті квитки дійсно коштують дуже дешево, але пасажиру доводиться доплачувати за безліч додаткових опцій: перевезення багажу, харчування на борту, пріоритетну посадку, реєстрацію тощо. Можливість стикування рейсів відсутня.
Пасажирські місця у літаках компонуються практично за максимально допустимими нормами технічної безпеки. Місця під час продажу не розподіляються, тому при посадці кожен пасажир сідає на те місце, яке встигне зайняти. Насправді це призводить до того, що посадка перетворюється на якийсь спринтерський забіг пасажирів, нав'ючених ручною поклажею.
Квитки на такі рейси обходяться зовсім дешево, якщо купити їх за пару місяців до перельоту і вирушати потім у подорож без нічого, без істотного багажу. Досить часто літаки таких лоукостерів сідають в аеропортах, розташованих за 100 або 150 кілометрів від того міста, яке було заявлено в найменуванні маршруту.
Політика граничної мінімізації витрат призводить до того, що авіаквитки продаються за найнижчими ринковими цінами. Наприклад, розпродажі компанії Ryanair призводять до того, що європейці можуть іноді злітати до будь-якої країни Євросоюзу за цінами близько 10 євро.
Middle low-cost
Існує і друга категорія (middle), до якої належить більшість бюджетних авіакомпаній, що діють на ринку. Типовими представниками другої категорії лоукостерів є компанії EasyJet та Germanwings.
Пасажирам доводиться доплачувати за свій багаж, і салони в лайнерах так само скомпоновані під максимальну кількість місць. Однак, на відміну від Ultra low-cost, літаки цих компаній доставляють своїх пасажирів саме до центральних аеропортів, передбачено і можливість стикування рейсів. При посадці пасажирам не потрібно галопом мчати до літака, оскільки в посадкових талонах вказано місце в салоні або чергу на посадку.
Зрозуміло, такий підхід збільшує витрати, тому квитки на рейси коштують трохи дорожче, ніж у компаній категорії Ultra low-cost. Ціна перельоту в один кінець без вартості перевезення багажу становить приблизно 75-100 євро. Справді дешеві квитки за ціною від 20 до 40 євро можна купити лише під час розпродажів, які іноді влаштовують авіакомпанії.
Low Fare
Третю категорію лоукостерів справедливо називатиме не бюджетними, а низькотарифними компаніями. Типовим представником таких лоукостерів є авіакомпанія Air Berlin.
На перший погляд, навіть важко вловити різницю між лоукостерами третьої категорії та звичайними авіакомпаніями. Тут передбачено офіційну стиковку авіарейсів, перевезення багажу включено у вартість квитка, всі місця розподіляються заздалегідь, на борту пасажирам подають харчування та відстань між кріслами цілком комфортна.
Саме тому вартість перельоту таких лоукостерів тримається практично на одному рівні зі звичайними авіакомпаніями. І все-таки тут можна купити квиток в один бік за цілком розумну ціну; у той час як звичайні авіакомпанії продають квиток в один кінець за ціною, що дорівнює перельоту в обидві сторони у лоукостера третьої категорії. А під час проведення різноманітних акцій можна придбати квиток за ціною від 30 до 50 євро з урахуванням усіх зборів.
До того ж, якщо порівняти сервіс та технічну оснащеність Air Berlin з українськими авіакомпаніями, порівняння буде на користь першої. Літаки німецького перевізника більш сучасні та надійніші, на борту пасажирам пропонують систему розваг та різноманітніше харчування.
Бюджетні авіакомпанії США
Вважають, що перші лоукостери і сам принцип такої цінової стратегії з'явилися саме в США. Але бюджетні авіакомпанії, що там діють, більше схожі не на традиційних лоукостерів, а на гібридну категорію, наближену до типу Low Fare.
Бюджетні перевізники, окрім вигідної ціни квитків, часом пропонують і більше сервісу, навіть у порівнянні з класичними американськими авіакомпаніями. Наприклад, традиційні перевізники American Airlines та Delta стягують з пасажирів плату за перевезення сумок, тоді як лоукостери Jetblue та Southwest перевозять багаж пасажирів безкоштовно.
Ще одна особливість американських низькотарифних компаній – пересадки. Наприклад, на рейсах Southwest літаки компанії при перельоті через всю країну здійснюють до 4 посадок у проміжних аеропортах, що повністю працюють під потреби лоукостера. Часом такий переліт навіть більше нагадує поїздку на метро, де передбачено безліч пересадочних вузлів та різних ліній.
************************************************** ****************************
Бюджетні авіакомпанії: Як літати безкоштовно?
Є два підходи до подорожей: заплатити один раз за системою "все включено" або заплатити в 2-3 рази менше за необхідні вам опції. Інший варіант значно дешевше, але уникнути лишніх хвилювань і головного болю вам допоможе тільки ваша підготовка перед поїздкою.
Три типи бюджетних авіакомпаній
Представниками першого типу бюджетних авіакомпаній у Європі є Ryanair. WizzAir є в проміжку між нижчою і середньою групою
А чому так дешево? Що дозволяє бюджетним авіакомпаніям знижувати тариф?
Бюджетні авіакомпанії – це дуже прибутковий бізнес. Лідируючі позиції в Європі посіли EasyJet та Ryanair, а вже потім йшли BritishAirways та інші гіганти